Sunday, June 23, 2013

情绪泛滥

不知不觉,在马六甲的新生活也已经一个月了
从一开始的懵懵懂懂
到现今慢慢开始熟悉新的事物
一个月的光阴就这样慢慢的流逝

开始和室友渐渐地熟悉
一步一步筑起新的友谊
但还是很挂念在家乡的朋友
见面的次数少了
靠着微信,连我更新彼此的状况
不过不会忽略的
就算不常见面

课业开始繁忙
开始懂得每天温书
虽然还是会慌神,发呆
不过还是很努力的想搞好它
不要求成绩顶呱呱
但至少也不能太差

每个星期来来回回
回家乡的时候很开心
但一到要回到马六甲就开始舍不得我那充满朝气的家乡
那种感觉到了马六甲又会烟消云散
我是个怪胎

四年
相等于四十八个月
过了一个月
还有四十七个月
加油,我的四十七个月

๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑

话说 ling ching 做了好吃的给我
龟苓膏和无烘烤 oreo 起司蛋糕 
非常好吃
不过我只会吃,不会做
哈哈哈
我以后怎么煮给我的男人吃啊?!!!
“你孩子和老公一定餐餐在外面吃”,这是我妈说的
哈哈哈哈


无烘烤 oreo 起司蛋糕


                                                                              龟苓膏


4 comments:

  1. awww,such aan emotional post!i know u miss us and ur hometown..errr..and my food??:p anyhow,glad u have start to adapt the new environment!47 months to go,hahah,u can overcome them,and find your life a sweet and great one! :D for the case of your future husband and children,don't worry for their meals,u will find cooking interesting someday and i may become ur master,perhaps? mahahaha....life still goes on and keep looking forward,don't turn back and no regrets! cheers! ^^

    ReplyDelete
  2. I really miss you all lah
    and sweetie ,a big thank you to you as you always give me your biggest and warmest support <3
    Yeap if I want to learn to cook, you're the one I will ask for help xD
    Okay I will move forward even though there will be many obstacles :)
    Good luck to you too~ I will always be there

    ReplyDelete
  3. hahahhaaa...a friend in need is a friend indeed!:)

    ReplyDelete